POLSKI ENGLISH
A A A

Usuwanie DPF, FAP

Filtr cząstek stałych (PDF/FAP) jest elementem układu wydechowego odpowiedzialnym za gromadzenie cząstek sadzy obecnych w gazach spalinowych wydalanych do atmosfery. Filtr DPF/ FAP filtruje gazy spalinowe, co obniża emisję czarnej sadzy. 
Wszystko to podyktowane jest coraz bardziej wyśrubowanymi normami emisji spalin.

Oprócz przetwarzania szkodliwych gazów spalinowych, jak w normalnym katalizatorze, DPF wyłapuje również cząsteczki sadzy emitowane przez silnik diesla. DPF gromadzi cząsteczki sadzy, aż do osiągnięcia określonego ich poziomu. W tym momencie DPF oczyszcza się automatycznie w procesie zwanym regeneracją DPF. Ten proces podnosi temperaturę wewnątrz filtra DPF, co powoduje wypalenie wspomnianych cząstek.

 

Niestety samochody użytkowane niemal bez przerwy w trybie miejskim mają nagminne problemy ze spełnieniem warunków do regeneracji filtra, co powoduje jego przepełnianie.
Z podobnym zjawiskiem mamy do czynienia, gdy sam filtr jest już zużyty. Zwykle sprawność filtra cząstek producenci przewidują na przebieg około 150 tysięcy kilometrów.
Na te okoliczności oferujemy usługę programowego wyłączania obsługi filtra cząstek stałych, dzięki czemu można go fizycznie usunąć bez skutków ubocznych dla komfortu jazdy.
Testy jakich dokonano po takim zabiegu pokazały, że sprawny mechanicznie silnik Diesla po zabiegu demontażu filtra DPF ciągle spełnia obowiązujące w Polsce normy spalin.